söndag 19 december 2010

Ett mirakel!

Jag har den senaste tiden fördjupat mig i min släkthistoria, tittat på gamla foton, letat i olika arkiv, hittat uppgifter på födda, flyttuppgifter, vigslar, döda. Har funderat mycket på dessa personer, undrat hur de hade det, vad de tänkte, drömde om osv. Härom dagen påminde min mamma mig om att det fanns lite brev bevarade på botten av hennes stora kista i hennes hall. Jag har aldrig varit riktigt intresserad av dessa tidigare, inte tittat i kistan. Nu tog vi fram det som låg där. Det var inte 10-20 brev som jag hade trott- utan kanske 1000 eller mer!!!!! Brev från början av 1900-talet mellan mormors mor, mormor och andra släktingar, fram till 1950-talet.. Här stiger nu plötsligt "livs levande" döda fram, och berättar om allt det jag undrat över! Jag är överväldigad, nästan chockad! Allt har sparats och legat i tysthet på bottnen av (min mormors mors) kistan. Med nästan darrande händer och hjärtklappning har jag börjat läsa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar