måndag 13 december 2010

Min mormors mormor.

                                                          Johanna Björklund (född Lindblad)
                                                                 (1818-1907)
Detta är min mormors mormor, gift med Johan Niklas Björklund. Född i Stora Tobo, Härad, Strängnäs. Tillsammans fick de tre döttrar: Rosa, Selma och Anna. Mot slutet av sitt liv bodde hon på Änkehuset för Stockholms Stads borgerskap på Norrtullsgatan. Drev också ett litet pensionat. Vi har kvar en hel del saker efter henne och hennes man. Hon var dotter till Pehr Lindblad (1765-1833) från Fogdö, Strängnäs och Anna Stina Andersdotter(1784-) från Härad, Strängnäs.

1 kommentar:

  1. Hej,
    Vilken fin bild! Jag forskar också i Lindblad Härad. Min mamma hette Vivi-Anne Lindblad som barn och min morfars farfar farfar var din Pehr Lindblad. Skulle vara kul att utbyta lite info och få se lite av sakerna. Hälsningar Tomas Larsson larssont@willis.com

    SvaraRadera